Firemní setkání, konference a následné večírky obvykle patří k příjemným změnám v běžném pracovním životě. Jenže byste neměli zapomínat na to, že i když se dobře bavíte, tak jste stále v práci mezi svými kolegy, a hlavně před svými šéfy. Pobavit se je fajn, ale má to své hranice. Věděli jste, že firemní akce a večírky mají svou vlastní etiketu? Více se dozvíte v článku.
Chovejte se s úctou k místu, kde se akce koná
Firemní konference a večírky jsou obvykle určeny nejen k pracovním záležitostem, ale také k utužení vztahů mezi kolegy. Pozor však na to, abyste nepřekročili hranici vhodného chování, je totiž velice tenká.
V první řadě se sluší na takovou akci jít, i když je účast dobrovolná. Nemusíte se zdržovat dlouho, ale vaší přítomnosti si nejen kolegové určitě budou cenit.
Pokud například vedení vybere nějaké elegantní prostory pro konferenci v Praze, měli byste k onomu místu přistupovat s respektem a nebrat to tak, že prostory firmě nepatří, a tak nezáleží na tom, jak se k nim budete chovat.
S oficiálnějšími akcemi obvykle není problém, ale jakmile se dostane čas na večírky, může vzniknout hned několik faux pas. Snažte se proto vyvarovat přílišnému pití alkoholu, ale pokud neřídíte, pozvání na jednu skleničku naopak neodmítejte.
Pozor na flirtování či příliš osobní konverzace s šéfem
Pokud se však hladina alkoholu zvýší nad určitou mez, může dojít k několika nepříjemným situacím. Šéf je šéf, a tak byste mu sami od sebe neměli nabízet tykání nebo se jej jakkoliv jinak snažit více zasvětit do svého osobního života.
Nedoporučuje se ani navazování jakýchkoliv romantických vztahů, hraje-li v tom roli alkohol. Z toho můžete brzy vystřízlivět a v práci to pak může způsobovat problémy a nepříjemné situace. Aby pořádání konference a následné zábavy dopadlo dobře, přijďte včas, snažte se konverzovat s kolegy i šéfem na nějaké pracovní či neutrální téma a držte se hesla všeho s mírou.